-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34615 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

آيا توسل وتوجه به اولياي خدا شرك است؟
پس از آن كه آدمي به خدا رو آورد و خدا را شناخت در مرحلة بعدي به اولياي خدا از ان جهت كه اولياي خدا وپرستندگان خدا وفاني في الله اند ومراحل عبوديت را طي كرده اند ، رو مي آورد. در اين مرحله است كه آنها را وسيله استغفار ودعا قرار ميدهد، يعني از آنها كه بندگان صالح خدايند ودرجهان ديگر زنده اند استمداد مي كند كه از خداوند بخواهند كه في المثل به قلب او روشني عنايت فرمايد ، گناهانش را به لطف وكرم خود ببخشايد.
اين استمداد ازآن جهت رواست كه طرف ، يك موجود زنده وحتي مرزوق است ومراتب قرب را باقدم عبوديت پيموده است و مي تواند بهتر از ما مراتب تذلل وعبوديت را انجام دهد وبه همين جهت از ما مقربتر است . ما مسلمانان در زيارت رسول اكرم(ص) چنين مي خوانيم:
« اَللهُمً اِني اَعتَقِدُ حُرمةَ صاحِبِ هذا المَشهَدِ الشريفِ في غَيبَتهِ كَما اَعتَقِدُها في حَضرَتِهِ وَ اَعلَمُ اَنً رَسولَكَ وخُلَفائَكَ عَلَيهِمُ السًلامُ اَحياءُ عِندَكَ يُرزَقوُنَ ، يَرونَ مَقامي وَ يَسمَعوُنَ كَلامي وَ يَرُدونَ سَلامي.»
[خدايا من احترام صاحب اين محل را پس از وفات، همان مي‎دانم كه درزمان حيات داشت. من مي‎دانم كه پيامبر تو و جانشيناني كه تو بر گزيدي، همه در پيشگاه تو زنده و مرزوقند، مرا در جايگاهم مي‎بينند، سخنم را مي‎شنوند، سلامم را پاسخ مي‎گويند.]
در آخر همين زيارت چنين مي‎خوانيم:
«اَللهُمَ اِنًكَ قُلتَ: « وَ لَو اَنًهُم اِذ ظَلَموا اَنفُسَهُم جاؤُكَ فَاستَغفَروا اللَه وَاستَغفَرَ لَهُم الرًسولُ لَوَجَدوا اللَه تَوابا رَحيما » وَ اِني اَتيتُكَ مُستَغفِرا تائِبا مِن ذُنوبي وَ اِني اَتَوَجًهُ بِكَ اِلَي اللِه رَبي وَ رَبكَ لِيَغفِرَ لي ذُنوبي.»
[خدايا تو در كلام مجيدت به پيامبرت گفتي : « اگر آنان آنگاه كه به خود ستم مي كنند نزد تو بيايند واز خداوند طلب آمرزش كنند وپيامبر نيز براي آنها طلب آمرزش كند ، خداوند را توبه پذير ومهربان خواهند يافت.» سپس خطاب به رسول اكرم(ص) ميگوييم : اي پيامبر عزيز، من آمدهام نزد تو در حالي كه از خداوند آمرزش ميطلبم و در حالي كه از گناه گذشته‎ام پشيمانم. من به وسيلة تو كه بندة صالح خدا هستي و مي‎تواني براي من دعا و استغفار كني، به سوي خدا كه هم پروردگار من است و هم پروردگار تو رو آورده‎ام تا (در اثر استغفار من واستغفار تو) گناهان مرا بيامرزد.]
توسل و توجه به اولياي خدا چون به اين صورت و به اين شكل است شرك نيست، بلكه عين عبادت خداوند است.

مجموعه آثار شهيد مطهري ج14 ـ خدمات متقابل اسلام و ايران صفحه: 230 الي 231
شهيد مطهري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.